Kavics IKT-ELTE

Kavics IKT-ELTE

Online teszt

2017. április 02. - Oláh Péter

Egyszer utaztam haza a buszon még annak idején, a 33-as járattal, és arra lettem figyelmes, hogy egy idős hölgy valami bitang nagy táskával egyensúlyozik a busz elején. Megkérdeztem tőle, hol száll le, mondta, hogy itt meg itt, én meg mondtam segítek neki. A táska súlya uszkve 30-40 kiló volt alsóhangon. Miközben izzadságosan cipeltem a motyót az utcán át az adott panel ikszedik emeletére, megkérdeztem a nénit, hogy mégis mit cipel a táskájában. Féltéglákat? Bowling-golyókat? Súlyzókat? Nem! Javítandó dolgozatokat!!!!!!

A bevezető történet egy az egyben az online tesztek egyik kellemes mellégtermékét, a mobilitást hivatott illusztrálni. A megfelelően megválasztott online kvíz esetén, rengeteg munka levándorol az oktató válláról. Nem kell hazacipelni fél tonna papírt, az alkalmasan választott online kvíz kijavítja önmagát.

De most nézzünk egy konkrét példát, a GoConqr-t.

goconqr.jpg

A GoConqr felületére ingyenesen regisztrálva három felhasználói típus közül tudunk választani: tanulói, tanári, üzleti. Minket ez utóbbi kettő érdekel. A weblap lehetőséget nyújt csoportok indítására is osztályok/tantárgyak szerint lebontva, így nagyon jól lehet menedzselni a gyermektömeget. De ugyanúgy széles közönségeknek is gyárthatunk kvízeket. 

A kvíz maga is nagyon kényelmesen kezelhető. Az általános kvízbeállításoknál módosítható a kvíz kitöltéséhez adható idő, a próbálkozások száma, az ellenőrizhetőség, és az egy válaszra adható pontszám.

Kvíztípusok tekintetében akár egy teszten belül változtathatjuk a válaszlehetőségek módját. Igaz-hamis, jó megoldás kiválasztása, több jó megoldás jelölése, hiányzó szövegrész bedobása, vagy beírása, vagy akár ugyanezek párosítása képekhez. Amikor a diák ellenőrzi a tesztet, nem csak azt tudhatja meg, hogy jól válaszolt-e a kérdésre, hanem hozzáfűzhetünk a kérdéshez egy "explanation"-boxot, ahol elmagyarázzuk, hogy miért az volt épp a jó válasz, amit bejelölt.

Összességében az írható le a GoConqr által kinált tesztekről, hogy kényelmesen kezelhetőek, és menedzselhetőek. Próbaképp hadd mutassak be egy általam készített kis tesztet. Ide kattintva elérhető.

Ha még nem lenne elég a teszt maga, a GoConqr felületén egyéb lehetőségek is rejlenek, mint például gondolattérkép, képeslap, prezentáció, diagram és jegyzet készítése, melyek egyaránt megoszthatóak az adott közösséggel.

A bejegyzés trackback címe:

https://maroskavics-ikt.blog.hu/api/trackback/id/tr8812374325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiss Dra · www.tanartanonc.blog.hu 2017.05.15. 12:30:06

Nagyon tetszett a blogbejegyzés, csak azt sajnáltam, hogy nem jelent meg más alternatíva a tesztkészítésre, mint pl. a redmenta vagy a quizlet. Kipróbáltam az általad készített tesztet, szerintem teljesíthető volt, végül le is tudtam ellenőrizni. Ami szintén pozitívum, hogy nagyon részletesen szemléltetted a programot, szinte sikerült megtanulnom általad. Köszi! :)
süti beállítások módosítása