Kavics IKT-ELTE

Kavics IKT-ELTE

Tanári filozófia

2017. február 17. - Oláh Péter

Amikor az ember tanár lesz, történetesen mindig felmerül a kérdés, hogy miért? És hogyan?

Valahol nekem ez a két dolog összeforr bizonyos szempontokból. Amíg iskolába jártam és egyetemi tanulmányaim során is számtalan inspiráló és demotiváló tanári példát láttam. Tanári, pedagógiai, emberi szempontból is. Ezek magába foglalták a szakmai tudás, a pedagógia készség és az emberiesség kombinációit. A jó példák arra ösztönöztek, hogy: "Így csináld!" A rossz példák meg: "Így ne! Csináld jobban!" Ezek visznek előre első sorban.

Matematikát és fizikát fogok tanítani. Bárkivel akivel eddig találkoztam, mint külső szemlélővel, elszörnyedve reagálta le azt, hogy én ad1. tanár leszek ad2. matematika-fizika szakos.
Valahol ezeken a sztereotíp hozzáálláson változtatnék. Igenis, a fizika tanár menő állás. Hasznos állás! Felelősségteljes állás! Jól fizet! (Muhahahaha.....)

Fizika- és matematikatanárként elsődleges célom a gondolkodásra és ezen belül a kritikus gondolkodásra való tanítás. Ne agyatlanul éljünk, gondolkodjunk, legyünk proaktívak, járjunk utána a dolgoknak, merjünk megkérdőjelezni bármit. Fontos számomra a "hibázásra" való tanítás. Ez egyáltalán nem jellemző. A diákot nem tanítják meg hibázni, mert a cél 100%, és ez meg is látszik a társadalmunkon. A hibát senki sem vállalja fel, mert ciki hibázni. Én megtanítanám, hogy hibázni nem gáz, lehet belőle tanulni, és be kell ismerni, annak érdekében, hogy elindulhassunk a javítás irányába. Természetesen itt nem arról van szó, hogy törekedjünk hibára, hanem arra, hogy mégis mi történik, ha hiba csúszik be.

Második vonalon a környezetre való nyitottságra tanítanék. A fizika és kézen fogva a biológia és kémia számos ága arra figyelmeztet, hogy a világunkat tudatosan tesszük tönkre. Bocsánat. A világunkat nem, az jól meg lesz nélkülünk, sőt felvirágzik. Az emberi életteret tesszük tönkre, és a jövővel való felelős gondolkodás nélkülözésével kiírtjuk saját fajunkat. Az evolúció "csúcsai" ugyebár. A problémákra való nyitottság és a "lépjünk Tegnap, nem pedig Holnap" elvet szeretném átadni, és a globális katasztrófák mögötti fizikai és ökológiai problémákat szeretném ismertetni a diákokkal. Hogy értsék, mi minek a következménye és mit lehet tenni, hogy elkerüljük a pusztulásunkat. 

Egy fizikai világban létező embernek pedig tisztában kell lennie a fizikai világ működésével, hogy tudatosan létezhessen benne. Fontos ezen felül, hogy az illető haladjon a korral, használja a meglévő technológiákat, és éljen az ezek adta lehetőségekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://maroskavics-ikt.blog.hu/api/trackback/id/tr7712268794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása